نوشته شده توسط : مهشید افخمی

 

تفاوت ترمیم کامپوزیت و آمالگام

تفاوت ترمیم کامپوزیت و آمالگام

دندان ها در طول گذر زمان و در اثر عواملی مانند: افزایش سن، ابتلا به بیماری های خاص و مصرف داروهای خاص و همچنین رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان دچار مشکلاتی از جمله پوسیدگی، شکستگی، عفونت و در نهایت از بین رفتن دندان خواهد شد. در نتیجه به جای کشیدن دندان ها میتوان آن ها را ترمیم کرد. برای ترمیم دندان های خراب و پر کردن پوسیدگی ها می توان از دو نوع مواد در دندان پزشکی استفاده کرد که یکی از آن ها کامپوزیت و دیگری آمالگام می باشد.

 یکی از رایج‌ترین سوالات بیماران زمان مراجعه به دندانپزشکی این است که آمالگام بهتر است یا کامپوزیت و یا از نظر هزینه کدام یک اقتصادی‌تر و ارزان‌تر است؟ در این مقاله سعی کردیم به بررسی تفاوت ترمیم کامپوزیت و آمالگام دو ماده مهم و موثر در دندانپزشکی بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای درمان دندان‌های خود داشته باشید.

اما پاسخ مشترک پزشکان نسبت به این سوال که کامپوزیت بهتر است یا آمالگام؟ این است که اگر دندان ترمیمی در معرض دید دیگران قرار دارد، آمالگام شاید گزینه و انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اما انتخاب آمالگام به جای کامپوزیت، می‌تواند از نظر هزینه درمانی برای شما گزینه مطلوب باشد. اما هزینه استفاده از کامپوزیت به دلیل اینکه دندانپزشک زمان بیشتری برای آن صرف می‌کند، گرانتر است. پس انتخاب یک روش ترمیم بستگی به شرایط و بودجه شما دارد.

منبع : 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: